Lalallalalalalala Life is wonderful?


klockan är 10:07 och jag sitter på övervåningen i en medelklass villa, någonstans i världen blir ett barn sexuallt utnyttjat.
klockan är 10:09 och min dator spelar musik via internet, någonstans i världen blir en barnsoldat ihjälskjuten.
klockan är 10:11 och jag stör mig på alla saker som ligger och dräller, någonstans i världen dör ett barn av svält.
klockan är 10:13 och jag upptäcker ett hål i min tröja, någonstans i världen sprängs en bomb och dödar tio civila, varav fyra är barn under tio år.
klockan är 10:15 och min bror sätter in disk i diskmaskinen, någonstans i världen blir en flicka bortförd på väg hem från en giftig brun.
klockan är 10:17 och fåglarna kvittrar utanför fönstret, någonstans i världen stryps ett spädbarn efter födseln.
klockan är 10:19 och min familjs andra dator är igång, någonstans i världen är ett barn på väg till sitt levebröd.
klockan är 10:21 och jag betraktar utsikten från mitt fönster, någonstans i världen sitter ett barn i en rännsten och gråter.

Lalallalalalalala Life is wonderful.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0