I feel like loosing control

Jag har en söt och ganska oskyldig melodi snurrandes i huvudet. I huset surrar en ganska trött sugmaskin, jag har liksom glömt hur man känner, tänker på en sång jag hört, för länge sedan.
Jag har svårt att minnas vad den handlade om och det verkar sorgligt, solen strålar starkt genom de stora fönstrena och jag vet att det är vackert med färgena som liksom förstärks och förbättras med ljuset.

Basen som starkt trummar mot mina ljudgångar hjälper mig att slappna av och allt känns plötsligt suddigt och oklart,
en ny melodi snörper sina toner kring de tankar jag fingrar ned och humöret går upp med en höjning i den ansträngda rösten, ett väldigt mumlande bryter ut om att släppa löst håret det får mig att tänka lite extra, vad kan de mena med det?

Ett plötsligt begär tar vid och jag måste få utlopp för en ny tanke. Jag skriver lite till och det går snabbt över, jag låtsas lite till och det går snabbt över, en ny sång och nya tankar.

Ett roligt ljud som får mig att le skapar osämja mellan förnuft och kreativitet. Ett flygplan som flyger ovanför gör ett starkt intryck på mig, en bil och en cykel utanför, växterna som gror och vattnet som sjunkit ned i jorden.

Baby don't be unhappy.

Jag är ingen bebis längre, ingen fri och ovetandes själ längre, inget strongt försvarandes av randomhetens lycka längre, jag har tappat det, och jag har svårt att finna det där igen, det som på barnsben verkar så enkelt och självklart.

Kanske är det framtiden för den som tappat det där extra att leva ett liv som är öde på fräsha vindar i sinnet, kanske inte, det beror på om man vill hitta tillbaka,

See a penny pick it up and I bet you'll have good luck.
 
/pling

Kommentarer
Postat av: Me...

Hej hej!... Bra skrivet... tycker som sandra... alltid lika kul och gå in på bloggen och läsa... ;)



2009-04-23 @ 15:05:16
URL: http://feykir.blogg.se/
Postat av: sandra

skriv din lilla pluttskalle!! herregud, här surfar man runt och lägger ner 2½ sekund på att skriva www.plingrid.blogg.se och sen har du inte uppdaterat! Vad är detta, en cirkus?

2009-05-24 @ 20:27:21
URL: http://sandhuset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0